Geçtiğimiz günlerde piyasaya sürülen “Skull Island: Rise of Kong,” eski nesil oyun grafiklerine sahip, eleştirmenler tarafından 2023’ün en kötü oyunlarından biri olarak adlandırıldı. Ancak bu oyunun kalitesizliğinin ardında yatan sebep, geliştiricilerin oyunu yaratmak için sadece bir yıl süre verilmesiymiş.
The Verge’ün haberin göre IguanaBee adlı bağımsız bir stüdyo, GameMill ile bu hızlı geliştirme süreci için anlaşma yapmış ve iş Haziran 2023’te tamamlanana kadar sürmüş. Ancak geliştiriciler, projeye Şubat ayında başlamak zorunda kalmışlar. Bu hızlı süreç, oyunun kalitesine olumsuz bir şekilde yansımış ve oyuncuların tepkisine neden olmuş.
IguanaBee’nin temsilcilerine göre, şirketin orijinal projeler üzerinde çalışmak istemesine rağmen, finansman sağlamak için lisanslı oyunlar üretmeleri gerekiyor. Lisanslı oyunlar, büyük şirketler tarafından talep ediliyor ve bu da stüdyonun kendi yaratıcı projelerine zaman ayıramamasına neden oluyor. Sonuç olarak, stüdyolar lisanslı oyunlar için başvurulan bir kaynak haline geliyor ve kendi projelerine odaklanmaları zorlaşıyor.
Bir geliştirici, bu durumu şu şekilde açıklıyor: “Bu, aşk ve nefret arasında bir ilişkiye benziyor, çünkü projeleri kabul eden ya da veren onlar ve IguanaBee’nin kendi başına neredeyse hiçbir şey geliştirecek imkanı yok çünkü iş paraya bakıyor.”
Bu hızlı geliştirme süreçleri, oyun endüstrisinde sık sık karşılaşılan bir sorun haline gelmiş durumda. Oyuncular, daha kaliteli ve düşünülmüş oyunlar istiyorlar ve bu hızlı tempolu projelerin sonucunda hayal kırıklığına uğruyorlar. Oyun geliştiricileri ve yayıncıları, daha iyi oyunlar üretmek ve uzun vadeli başarı elde etmek için daha dengeli bir yaklaşım benimsemeye çağrılıyorlar.
Sonuç olarak, “Skull Island: Rise of Kong” gibi oyunlar, oyuncular arasında olumsuz bir üne sahip olabilir, ancak arkasındaki hızlı geliştirme süreci, oyun endüstrisindeki bazı temel sorunlara işaret ediyor.