Ubisoft, zorlu geçen Prince of Persia: The Sands of Time Remake projesini kurtarma çabalarında önemli bir aşamaya ulaştığını duyurarak heyecan yarattı. Bu güncelleme, Mayıs ayında paylaşılan hayal kırıklığı yaratan güncellemenin aksine oldukça umut verici bir tablo çiziyor.
2020 yılında duyurulan ikonik Prince of Persia serisinin yeniden yapımı olan The Sands of Time Remake, başlangıçta hayranların beklentilerini karşılayamayan görselleri nedeniyle eleştirilmişti. Mayıs ayındaki güncellemede, proje hala ön üretim aşamasında olduğunu belirten Ubisoft, projeyi değerlendirme kararı almıştı. Proje daha sonra Ubisoft’un Hindistan merkezli stüdyolarından Ubisoft Pune ve Mumbai’den Ubisoft Montreal’e devredilmiş, bu değişiklikle birlikte projenin süresiz bir erteleme aldığı açıklanmıştı.
Ancak şimdi gelen bilgilere göre Prince of Persia: The Sands of Time Remake projesi önemli bir içsel aşamaya ulaştı. Resmi Prince of Persia hesabından yapılan açıklamaya göre, gelişmeler hızla devam ediyor ve bu güncelleme, The Sands of Time’ın Avrupa’daki piyasaya sürülmesinin 20. yıldönümünde paylaşıldı.
BU DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Steam’e DualSense Desteği Geldi: PlayStation Kontrolcüleri Artık Tam Uyumlu!
Bu içsel aşamanın ne anlama geldiği konusunda ise projenin artık aktif üretim aşamasına geçmiş olabileceği düşünülmektedir. Çünkü yapımcı Jean-Francois Naud, Mayıs ayında projenin hala “kavramsal” aşamada olduğunu açıklamıştı; bu nedenle altı ay sonra stüdyonun ulaşabileceği başka bir “önemli” aşama pek mümkün görünmüyor. 2022’deki geliştirici değişikliği duyurusunun dili başlangıçta Ubisoft Montreal’ün taslağa geri dönmemesi, ancak Pune ve Mumbai’deki şirketlerin o noktada ne elde ettiğini kullanarak devam etmesi gerektiğini öneriyordu. Ancak Naud’ın sonraki güncellemesi, geliştirmenin sonunda baştan başlamak zorunda kaldığını net bir şekilde belirtiyordu.
Prince of Persia: The Sands of Time Remake’nin Çıkışı Muhtemelen Çok Uzakta
Eğer oyun şu anda aktif üretim aşamasındaysa, bir sonraki büyük aşama oyunun baştan sona oynanabilir olması olacaktır. Ardından, geliştiriciler deneyimi iyileştirmeye ve yer tutucu varlıkları bitmiş ürünlerle değiştirmeye odaklanacaktır. Varlık oluşturma, genellikle oyun geliştirmenin en büyük engellerinden biridir ve ilk hayran şikayetlerine göre, The Sands of Time Remake’in grafikleri, Ubisoft Montreal’in projenin orijinal varlıklarını büyük ölçüde yeniden kullanma olasılığını düşük kılmaktadır.
Bunun ötesinde, AAA oyun geliştirmesinde test etme ve hata düzeltme genellikle büyük zaman alıcılar olmaktadır. Bu nedenle, remake’in piyasaya sürülmesi muhtemelen hala yıllar uzakta. Ubisoft, bu projeyi tamamlamakta kararlı olsa da, şirketin bu zorluklar nedeniyle gelecekte başka bir Prince of Persia oyununu yeniden yapma kararı almadığı açıktır.
Ubisoft’un Prince of Persia: The Sands of Time Remake için sağladığı destek, oyun keyfini artıran olumlu bir adım olarak değerlendirilebilir. Oyun dünyasındaki gelişmeleri takip eden oyuncular, bu güncelleme ile birlikte projenin geleceği hakkında umutlanabilirler.