Unity, geliştiricilere uyguladığı telif ücretlerini değiştirme girişiminin ardından büyük bir geri adım atmaya karar verdiğini duyurdu. Bu değişiklik, geliştiricilerin oyunlarını indirme başına ücretlendireceği bir modele geçmeyi düşündüklerini açıkladıktan sonra ciddi bir tepki almalarının ardından geldi. Ancak, mevcut Unity Personal platformunun aboneleri, platformda oyun geliştirmek için yeni bir ücret ödemeyecekler ve bu planı kullanarak oluşturulan oyunların gelir sınırı da değişecek.
Unity Personal Kullanıcılarına Müjde
Unity Personal kullanıcılarını sevindirecek birkaç önemli değişiklik yapıldı. Unity Create lideri Marc Whitten’ın açıklamalarına göre, Unity Personal kullanımı için belirlenen gelir sınırı 100.000 dolar olan sınır artık 200.000 dolara yükseltilecek ve “Unity ile Yapıldı” ekranı zorunluluğu kaldırılacak.
Yeni Gelir Politikaları
Unity, gelir politikalarını da değiştiriyor ve bundan sonra 12 ayda 1 milyon doların altında gelir elde eden oyunlar yeni plana tabi olmayacaklar. Bu değişiklik, özellikle küçük bağımsız geliştiricilere yardımcı olmayı amaçlıyor.
2024’ten Sonra Gelecek Unity Sürümleri
Unity’nin 2024’te piyasaya sürülmesi beklenen gelecekteki sürümlerini kullanan kullanıcılar, yazılımı zaten kullanmış veya şu anda geliştirmekte olanlardan daha fazla ücret ödeyecekler. “Runtime Ücret Politikası” yalnızca 2024’te ve sonraki LTS sürümüyle başlayacak. Şirketin açıklamasına göre, mevcut olarak piyasaya sürülen oyunlar ve üzerinde çalıştığınız projeler bu kapsamın dışında tutulacak, ancak isterseniz bu oyunları yeni Unity sürümüne yükseltmeyi seçerseniz runtime ücret politikası uygulanacak.
Geliştiricilere Sunulan Seçenekler
Geliştiricilere gelecekteki ücretlerinin nasıl hesaplanacağı konusunda seçenekler sunulacak. Whitten, “Runtime ücrete tabi olan oyunlar için size aylık olarak oyununuzu kullanan yeni kullanıcı sayısına göre hesaplanan miktar veya %2.5 gelir payı ödeme seçeneği sunuyoruz” dedi. Bu karışık düzenlemenin geliştiricileri tatmin edip etmeyeceğini zaman gösterecek.
Unity Geliştiricileri İçin Önemli Bir Değişiklik
Unity’nin açıklamasının ardından Among Us, Slay the Spire ve Cult of the Lamb gibi bağımsız stüdyoların tepkisiyle karşılaştı. Bu stüdyolar, Unity’nin motorunu kullanan oyunların her indirilmesi başına bir ücret ödenmesini açıkladığını duyurduktan sonra protesto amaçlı şirketi terk etme tehdidinde bulundu.
Garry Newman’ın Tepkisi
Garry Newman, Garry’s Mod’un yaratıcısı ve Facepunch Studios’un kurucusu, Unity’nin açıklaması hakkında BBC’ye verdiği röportajda insanların bu habere “öfkeli” olduğunu söyledi. “Bu, Adobe’un Photoshop kullanıcılarından her görüntü görüntüleme başına ücret talep etmesi gibi bir şey olurdu” dedi.
Tepkilerin Büyüklüğü
Unity’nin açıklamasının ardından gelen tepki o kadar büyük oldu ki, şirket bazı çalışanlarının ölüm tehditleri aldığı iddiasıyla iki ofisini kapatmak zorunda kaldı. Şirket, “ofislerimize yönelik potansiyel bir tehdidi fark ettik” ve “çalışanlarımızın güvenliğini sağlamak için hemen ve proaktif önlemler aldık” dedi.
Değişikliklerin Anahtar Koşulu
Gecikmiş politikanın ana koşulu, geliştiricinin mevcut oyunu yeni Unity sürümüne yükseltmeyi seçerse runtime ücret politikasının uygulanacağıdır.
Unity, açıklamada değişiklikleri duyurmadan önce daha fazla kullanıcıyla konuşmaları ve geri bildirimi daha fazla dahil etmeleri gerektiğini kabul etti. Whitten açıklamada, “Bu politika ile amacımız, sizi bugün ve yarın destekleyebilmek ve oyun motorumuza derinlemesine yatırım yapabilmektir” dedi.
Unity, yeni fiyat politikası konusundaki yanlış adımlarının ardından geliştiricilerin tepkisi üzerine geri adım atmış gibi görünüyor. Ancak bu değişikliklerin Unity kullanıcıları için ne anlama geldiğini daha iyi anlamak için gelecekteki gelişmeleri takip etmeye devam edeceğiz. Unity, geliştiricilerin güvenini kazanmak için çalışmalarını sürdürmek istiyor ve bu süreçte kullanıcıların geri bildirimlerini dikkate almayı taahhüt ediyor. Unity’nin geleceği, geliştirici topluluğunun tepkisine ve ihtiyaçlarına bağlı olarak şekillenecek gibi görünüyor.